Κυβέρνηση και Τοπική Αυτοδιοίκηση υπεύθυνοι για την απαράδεκτη κατάσταση της αστικής συγκοινωνίας στην Πάτρα

Το τελευταίο διάστημα το πρόβλημα της αστικής συγκοινωνίας έχει πάρει εκρηκτικές διαστάσεις. Η κυκλοφορία «νόμιμα» ή παράνομα των γνωστών σαράβαλων, οι καθυστερήσεις στα δρομολόγια, οι επικίνδυνες συνθήκες εργασίας των οδηγών αλλά και της ασφάλειας των επιβατών, μαζί με τον εργασιακό μεσαίωνα συνθέτουν την εικόνα της εκμετάλλευσης μιας βασικής κοινωνικής ανάγκης για κερδοσκοπία. Η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ χρόνια ολόκληρα δημιούργησαν και στήριξαν επιχειρήσεις και επιχειρηματίες που αξιοποίησαν με τον γνωστό τρόπο το αστικό ΚΤΕΛ.

Εκείνο που προκαλεί είναι το ρεσιτάλ υποκρισίας των πολιτικών παραγόντων που λιθοβολούν τάχα τον κακό επιχειρηματία αλλά χρησιμοποιούν την άθλια κατάσταση για να επιδοτηθεί ο επιχειρηματίας από την κυβέρνηση με 7 εκατ.ευρώ. Έβγαλαν έτσι από την δύσκολη θέση τον επιχειρηματία φορτώνοντας και άλλα οικονομικά βάρη στα λαϊκά στρώματα.

Ταυτόχρονα ο κ. Φούρας και δήμαρχοι του ΠΑΣΟΚ προχωρούν στην ίδρυση μιας ακόμη Α.Ε. (Διαδημοτικής) στο πλαίσιο της σύμπραξης ιδιωτικού και δημόσιου τομέα (Σ.Δ.Ι.Τ.) που θα λειτουργεί με βαριά φορομπηξία και ακριβό εισιτήριο εξασφαλίζοντας σίγουρα και καλά κέρδη για τον «επενδυτή».

Εμπορευματοποιούν ακόμη περισσότερο μια βασική κοινωνική ανάγκη. Αυτή η αθλιότητα μπορεί και πρέπει να αλλάξει. Να μπει επιτέλους ένα τέλος στην απαράδεκτη ταλαιπωρία των επιβατών. Ο λαός, η νεολαία, οι μαζικοί λαϊκοί φορείς, το ταξικό συνδικαλιστικό κίνημα πρέπει να διεκδικήσουν και να απαιτήσουν την δημιουργία δημόσιου κρατικού φορέα αστικών συγκοινωνιών, ο οποίος στα πλαίσια μιας συνολικής, κλαδικής πολιτικής δημόσιων μεταφορών μπορεί να διασφαλίσει σύγχρονη, φθηνή, ασφαλή και ελκτική συγκοινωνία για όλο το πολεοδομικό συγκρότημα και των όμορων Δήμων, με εσωτερικό δίκτυο mini bus, με δωρεάν διαδρομές για τους εργαζόμενους τις ώρες μετάβασης στην εργασία τους, με δωρεάν διαδρομές για φοιτητές και μαθητές.

Στην βάση αυτή αλλά και την παράλληλη ανάπτυξη δημόσιων μέσων σταθερής τροχιάς (τραμ-προαστιακός) μπορούν να οικοδομηθούν μέτρα για την συνολική πολιτική αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού προβλήματος.

Το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Πάτρας με την δεδομένη κυκλοφοριακή ικανότητα του οδικού της δικτύου μπορεί να επιλυθεί μόνο με αποφασιστική ανάσχεση της χρήσης του Ι.Χ. Και τούτο μπορεί να επιτευχθεί:

  1. Με ευρύτατη χρήση μαζικών μέσων μεταφοράς,
  2. Αύξηση των πεζόδρομων, της χρήσης ποδηλατοδρόμων,
  3. Διανοίξεις προβλεπόμενων οδών,
  4. Αποκέντρωση υπηρεσιών και λειτουργιών,
  5. Νέα πολεοδομικά μέτρα, αλλαγές στις χρήσεις γης και στις πυκνότητες πολεοδομικών ενοτήτων,
  6. Λειτουργικές γειτονιές με ελεύθερους χώρους για αθλητισμό, ψυχαγωγία και πολιτιστικές δραστηριότητες,
  7. Δωρεάν δημοτικά περιφερειακά πάρκινγκ, νέες ρυθμίσεις κλπ.

Για όλα τα παραπάνω απαιτούνται σημαντικά κονδύλια από τον κρατικό προϋπολογισμό όμως η Κυβέρνηση της ΝΔ σήμερα όπως και πριν του ΠΑΣΟΚ δεν επιθυμούν να τα διαθέσουν, αφού αυτά ικανοποιούν λαϊκές ανάγκες ενώ σαν πολιτική τους έχουν την ενίσχυση της πλουτοκρατίας μέσω της μείωσης της φορολογίας των μεγάλων και μεσαίων εταιρειών την χοντρή επιδότηση του κεφαλαίου για δήθεν αναπτυξιακές επενδύσεις.

Χαρακτηριστικά ο πλούτος της χώρας, το ΑΕΠ το 2006 ήταν 50% μεγαλύτερο του 1996 δηλαδή κατά 70 δις € και είναι φανερό ότι οικονομικά η χώρα είναι ικανή να παρέχει πλήθος νέων κοινωνικών αγαθών στον λαό.

Η κοινή πολιτική των τοπικών παραγόντων της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΝ, εξαντλείται στο να μην είναι τα λεωφορεία εντελώς σαράβαλα και επικίνδυνα και ψελλίζουν κάτι στο να επιδοτηθεί το εισιτήριο του ΚΤΕΛ.

Δηλαδή εγκρίνουν την πολιτική της μη χορήγησης ικανών κονδυλίων από τις Κυβερνήσεις, συμφωνούν με τον χαρακτήρα μετακίνησης σαν εμπόρευμα που αποφέρει κέρδος σε ιδιωτικές επιχειρήσεις.

Είναι συνεπώς απαραίτητο στο να υπάρξει ένα ισχυρό λαϊκό κίνημα από φορείς και εργαζομένους της πόλης μας ώστε να ανατραπεί ριζικά η πολιτική αυτή.

Κίνημα που να απαιτήσει εδώ και τώρα ενιαίο Δημόσιο Κρατικό Φορέα Αστικών Συγκοινωνιών, Αστική Συγκοινωνία κοινωνικό αγαθό!, κίνημα που θα επιβάλλει παραπέρα ολοκληρωμένα μέτρα για το κυκλοφοριακό χάος.

Μια τέτοια φιλολαϊκή κατεύθυνση δεν θέλουν και δεν μπορούν να υλοποιήσουν η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ ούτε κεντρικά, ούτε τοπικά γιατί υπηρετούν τα ίδια συμφέροντα, τα συμφέροντα του κεφαλαίου.

Γι’ αυτό η πάλη των λαϊκών στρωμάτων και ο απεγκλωβισμός της από την ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ αποτελούν προϋπόθεση για να μπει φρένο στην αντιλαϊκή πολιτική. Για να αρχίσουν να λύνονται τα προβλήματα προς το συμφέρον των λαϊκών στρωμάτων.