Tο θέμα του σχεδιασμού της παραθαλάσσιας ζώνης από τον Διακονιάρη μέχρι το Μείλιχο έφερε στο Δημοτικό συμβούλιο η Δ.Α.Σ. «ΠΑΤΡΑ ΜΠΡΟΣΤΑ»

Εξ’ αιτίας του ότι η Λιμενική Ζώνη της Πάτρας καταλαμβάνει 7χλμ του μετώπου της προς τη θάλασσα.

Η πόλη μας έχει αποκοπεί από το υγρό στοιχείο με αρνητικές συνέπειες στην ποιότητα ζωής των κατοίκων της.

Για την διαχείριση της ζώνης αυτής εκδηλώνουν ενδιαφέρον από την μία ο Πατραϊκός Λαός και από την άλλη οικονομικά συμφέροντα που θέλουν να οικειοποιηθούν τον χώρο για εκμετάλλευσή του.

Η πολιτική του ΠΑΣΟΚ αρχικά και της ΝΔ στη συνέχεια, κινείται στην κατεύθυνση, ικανοποίησης των απαιτήσεων της οικονομικής ολιγαρχίας. Είναι γνωστό ότι προώθησαν την μετοχοποίηση και ιδιωτικοποίηση των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης και προετοίμασαν το νομικό πλαίσιο για το λιμάνι της Πάτρας.

Το 1999 η τότε κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ προώθησε την μετατροπή του Λιμενικού Ταμείου σε Ανώνυμο εταιρία. Προίκα στους «επενδυτές» ετοίμαζαν και ετοιμάζουν την Λιμενική Ζώνη και για μετά την λειτουργία του Νέου Λιμένα, θεωρώντας την ευκαιρία κερδοσκοπίας.

Στα πλαίσια αυτά ξεκίνησαν αρχικά την προώθηση κατασκευής κτιρίων για εμπορική εκμετάλλευση του μόλου της Αγ. Νικολάου με πρωτοβουλία του κ. Δημαρά και την σύμφωνη γνώμη των εκπροσώπων των Δημοτικών Παρατάξεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ. Με την κινητοποίηση της Παράταξης μας και την αποφασιστική στάση του συνόλου των φορέων της πόλης μας, διεκόπη η οικοδόμηση του μόλου.

Τόσο οι διοικήσεις επί ΠΑΣΟΚ όσο και τώρα επί ΝΔ μετέτρεψαν ομόφωνα την Λιμενική Ζώνη σε οικοδομικά τετράγωνα με δυνατότητα οικοδόμησης επιπλέον 25.000 τ.μ. της υπάρχουσας, για εμπορικές χρήσεις., αξίας άνω των 100εκ ευρώ!

Η Παράταξή μας αγωνίζεται η παραλιακή ζώνη να παραμείνει ως ιδιοκτησία και ως χρήση στον Πατραϊκό Λαό. Να μην ιδιωτικοποιηθεί το λιμάνι της Πάτρας. Η ζώνη από το Διακονιάρη μέχρι το Μείλιχο να ναι κτήμα της πόλης και όχι οικόπεδο για εκμετάλλευση. Να ολοκληρωθούν άμεσα τα έργα στο Νέο Λιμάνι και να γίνει συνολική μεταφορά των διακομετακομιστικών δραστηριοτήτων του παλιού Λιμανιού.

Οι προτάσεις μας

  1. Από το Διακονιάρη μέχρι την Ιχθυόσκαλα να δημιουργηθεί το Νότιο μεγάλο Κοινόχρηστο Πάρκο 200 περίπου στρεμμάτων με πρόσθετο μπάζωμα της ακτής. Προϋπόθεση για αυτό είναι το να αποκλειστεί οριστικά η εκεί χωροθέτηση επέκτασης του Νέου Λιμανιού όπως προβλέπεται σήμερα.
  2. Από την Ιχθυόσκαλα μέχρι Άστιγγος να πραγματοποιηθεί επιτέλους ο σχεδιασμός του Σταμάτη Βούλγαρη του 1829! για ενοποίηση πόλης – θάλασσα τώρα μέσω του υπάρχοντος Λιμανιού. Αυτό θα συμβεί όχι μόνο με το γκρέμισμα των «τείχων» και υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής αλλά κυρίως με απαλλαγή μεγάλου τμήματος της Όθωνος Αμαλίας από την κυκλοφορία. Ριζική λύση είναι η υπογειοποίηση της, προοπτική που πρέπει να καλλιεργηθεί λαμβανομένου υπ’ όψιν του μεγάλου κόστους αλλά και άλλων παραμέτρων κυρίως κυκλοφοριακού χαρακτήρα. Οι χερσαίοι χώροι που θα απελευθερωθούν να ’ναι ελεύθεροι και κοινόχρηστοι αποκλεισμένης νέας δόμησης εκτός ελάχιστης για κτίρια πολιτιστικού χαρακτήρα. Στις υπάρχουσες λιμενολεκάνες από Γούναρη μέχρι Άστιγγος να υπάρχει ελεύθερη πρόσβαση χωρίς αποκλεισμούς πχ με κλειστές μαρίνες για σκάφη πολυτελείας.
  3. Μέχρι την πλήρη μεταφορά στο Νέο Λιμάνι όλης της επιβατικής δραστηριότητας είναι απαραίτητη η σημερινή χρήση της βόρειας Λιμενολεκάνης του παλιού Λιμανιού. Άρα τώρα μπορούμε να μιλήσουμε μόνο από το Θεατράκι της Μαρίνας μέχρι το Μείλιχο, που πρέπει να διατηρηθεί ο χαρακτήρας του με βελτιώσεις, αποκλεισμένης της προσθήκης κάθε είδους νέων κτισμάτων όπως οι δήθεν πέργκολες – στέγαστρα που τελικά είναι καταστήματα υψηλού επιχειρηματικού ενδιαφέροντος.
  4. Από την οδό Τερψιθέας (Ξενοδοχείο Δελφίνι) μέχρι το (κατεστραμμένο) κολυμβητήριο στο Καβούρι, να διοχετευτεί στην οδό Κανελλοπούλου η διερχόμενη κυκλοφορία μέσω 30 μέτρων πλάτους προβλεπόμενης αλλά αδιάνοιχτης οδού Καραμανλή. Στην οδό Ηρώων Πολυτεχνείου από την οδό Τερψιθέας μέχρι την Πλαζ να απαγορευτεί η κυκλοφορία (πλην λεωφορείων). Από το Μείλιχο μέχρι την Πλαζ σε συνδυασμό με την αναγκαία άμεση κατασκευή έργων αποχέτευσης να γίνουν εργασίες διαμόρφωσης μιας μεγάλου μήκους ακτής όπου θα μπορεί κανείς να απολαμβάνει μπάνιο σε καθαρή θάλασσα, που να συμπεριλαμβάνει όλη την έκταση του Έλους και της πρώην Πλαζ του ΕΟΤ. Να γίνει επιτέλους το μεγάλο βόρειο παραθαλάσσιο Πάρκο – Βιότοπος – Χώροι άθλησης, αποκλεισμένων εμπορικών χρήσεων.
  5. Από την Πλαζ μέχρι τον Καστελόκαμπο να ληφθούν μέτρα ώστε σ’ όλο το μέτωπο να υπάρχει πλατιά ελεύθερη ζώνη παραλίας με παντελή αποκλεισμό της κυκλοφορίας οχημάτων.
  6. Από τις Ιτιές μέχρι τον Καστελόκαμπο να γίνει ο μακρύτερος ίσως πανελλαδικά πεζόδρομος – ποδηλατόδρομος, που θα συμβάλλει αφάνταστα όχι μόνο στην άσκηση – αναψυχή αλλά και στο κυκλοφοριακό.

Είναι εξόχως σημαντικό όλες οι εργασίες που θα γίνουν με τις παραπάνω γενικές κατευθύνσεις να προκύψουν από μελέτες κατόπιν αρχιτεκτονικών διαγωνισμών.

Οι προτάσεις για την καίριας σημασίας παραλιακής ζώνης της πόλης μας διαπερνώνται από το ότι ο Δημόσιος χώρος ανήκει στο Λαό, ο οποίος δικαιούται να τον απολαμβάνει δωρεάν και εχθρεύεται αποφασιστικά κάθε μορφή εμπορευματοποίησής του θεωρώντας την γη κοινωνικό αγαθό.

Ένας με τέτοια φιλοσοφία Σχεδιασμός θα συμβάλλει στην θεαματική βελτίωση της ελκτικότητας της Πάτρας, τόσο για κατοικία όσο και στην τουριστική κίνηση, ενώ ανταποκρίνεται στα ζωτικά συμφέροντα και ενδιαφέροντα της τεράστιας εργαζόμενης κοινωνικής πλειοψηφίας, συνιστά μια ανάπτυξη φιλολαϊκή.

Σε αντίθεση με τις προτάσεις μας ο ΟΛΠΑ με δικομματική συναίνεση μετατρέπεται όλο και πιο πολύ σε καταστροφέα των θετικών δυνατοτήτων, εξαιτίας της πολιτικής εξυπηρέτησης μεγάλων συμφερόντων, δηλαδή «ανάπτυξης» εις βάρος του Λαού και της πόλης.

Όλοι οι φορείς της Πάτρας, ο καθένας ξεχωριστά να πάρει θέση τίνος είναι η παραλία και για ποιανού όφελος.

Να φωνάξουμε όχι στη σημερινή νομική πραγματικότητα που επέβαλαν το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ, μία Ανώνυμη Εταιρία που θέλουν να ιδιωτικοποιήσουν, να κατέχει, να ‘ναι ιδιοκτήτης ενός τεράστιου και πανάκριβου οικοπέδου με 7 χλμ «φάτσα θάλασσα», που απλά θα επιτρέπει στον Πατραϊκό λαό να χρησιμοποιεί μέρος του σαν πελάτης.

Να πούμε όχι στην επέκταση της Μαρίνας και της εκχώρησή της σε «επενδυτές».

Καλείτε το Δημοτικό Συμβούλιο να πάρει θέση σε όλα τα παραπάνω να ξεκαθαρίσει τον Σχεδιασμό για την Λιμενική Ζώνη και μάλιστα εν όψει του Γενικού Πολεοδομικού Σχεδιασμού.

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*