Γεμάτο κακοτεχνίες το έργο Διακονιάρη

Τις διαχρονικές πολιτικές ευθύνες των κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ αναδεικνύει επιστημονικό πόρισμα που βρίσκεται ήδη στα χέρια του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ

Από τη δεκαετία του 1960 το ρέμα του Διακονιάρη έπνιγε τους Πατρινούς, επειδή οι κυβερνήσεις έγραφαν στα «παλιά τους παπούτσια» το αίτημα για την εκτέλεση του αναγκαίου αντιπλημμυρικού έργου. Τώρα οι Πατρινοί κινδυνεύουν πάλι να τους πνίξει ο Διακονιάρης, τόσο εξαιτίας της ανάθεσης του έργου της κάλυψης του ρέματος χωρίς πλήρεις μελέτες, όσο και λόγω των κακοτεχνιών που εντοπίζονται πλέον στο πολυθρύλητο αυτό έργο, με σημαντικότερη τη μικρότερη κατά 45% από την αναγκαία παροχετευτικότητά του!

Αυτό προκύπτει από πόρισμα επιστημονικής επιτροπής εμπειρογνωμόνων, με επικεφαλής τον Πρόεδρο του Τμήματος Πολιτικών Μηχανικών της Πολυτεχνικής Σχολής του Πανεπιστημίου Πατρών, στην οποία το Τμήμα του ΤΕΕ Δυτικής Ελλάδας ανέθεσε μελέτη με αντικείμενο «αποτίμηση της κατάστασης του έργου Κάλυψης Διακονιάρη, έλεγχος τεχνικών σφαλμάτων και μελετών».

Από το πόρισμα των επιστημόνων που διαβιβάστηκε στις 7 Ιούλη από το Τμήμα του ΤΕΕ στον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιά, προκύπτουν τα εξής συμπεράσματα:

  • «Η προϋπάρχουσα οριστική μελέτη για το έργο αξιολογήθηκε από το ΠΕΧΩΔΕ ως ανεπαρκής. Δεν συντάχτηκε, όμως, άλλη και το έργο δημοπρατήθηκε βάσει της υπάρχουσας προμελέτης λόγω του επείγοντος. Τα αναγκαία για την άρτια και λειτουργική εκτέλεση του έργου δεδομένα και λοιπά στοιχεία, σε επίπεδο οριστικής μελέτης, παραπέμφθηκαν και αυτά στον ανάδοχο (σ.σ. τον εργολάβο) που ήθελε αναδειχθεί. Επιλογή αντιεπιστημονική με διακύβευμα την τεχνική αρτιότητα και το κόστος του έργου».
  • «Στο έργο διαπιστώνονται σοβαρές κακοτεχνίες, με αποτέλεσμα να μην ικανοποιούνται βασικές παράμετροι σχεδιασμού του, όπως η παροχετευτικότητα που υπολείπεται της απαιτούμενης κατά 45%»! (σ.σ.: Αυτό σημαίνει ότι σε περίπτωση μιας δυνατής βροχής ο Διακονιάρης πάλι θα πλημμυρίσει προκαλώντας καταστροφές ή ακόμη και θανάτους όπως το Δεκέμβρη του 2001).
  • «Το έργο αντιμετωπίστηκε κύρια ως οδικό και όχι ως υδραυλικό» (σ.σ. δηλαδή αντιπλημμυρικό)!
  • «Μέσω «συμπληρωματικών» ή «νέων» μελετών, ελεγχόμενης αξιοπιστίας, του αναδόχου και του συμβούλου έγιναν απόπειρες να «εξασφαλιστεί» συμβατότητα του έργου όπως κατασκευάστηκε, σε σχέση με αυτό που μελετήθηκε. Προσπάθεια που δεν ευοδώθηκε, με την αστοχία να διαπιστώνεται και από το νέο Σύμβουλο του έργου».

Όπως επισημαίνει στην επιστολή του προς τον υπουργό ΠΕΧΩΔΕ το Τμήμα Δυτικής Ελλάδας του ΤΕΕ «για όλα αυτά υπάρχουν ευθύνες και είναι πολιτικές. Ανήκουν σε αυτούς που, διαχρονικά, έκαναν συγκεκριμένες επιλογές αναφορικά με τον τρόπο δημοπράτησης, ανάθεσης και εκτέλεσης του έργου. Όπως δεδομένη πλην όμως ανύπαρκτη, ήταν και η υποστήριξη που όφειλε ο καλοπληρωμένος Σύμβουλος Διαχείρισης του έργου». Τέλος προτείνει: «Το κατασκευασμένο έργο να εξεταστεί ενδελεχώς από υδραυλική άποψη (ακόμη και με τη δημιουργία υδραυλικού μοντέλου), αλλά και στατική άποψη. Σε κάθε περίπτωση ν’ αποφευχθεί η καθαίρεση του τμήματος 0+000 έως 0+400, άμεσα δε να μελετηθεί η εκτροπή μεγαλύτερου τμήματος της λεκάνης σε άλλους αποδέκτες. Να καταλογιστούν εκεί που πραγματικά ανήκουν οι ευθύνες και η δαπάνη αποκατάστασης των κακοτεχνιών».

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*


Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.