Το θέμα της δημιουργίας νέου Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων (ΣΥΛ) του ΚΤΕΛ Ν. Αχαΐας στους Μύλους Αγ. Γεωργίου έφερε στο Δημοτικό Συμβούλιο η Δ.Α.Σ. «Πάτρα Μπροστά»

ΠΡΟΣ ΤΗΝ

ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ

ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΠΑΤΡΕΩΝ

Η Δημοτική Αγωνιστική Συνεργασία «ΠΑΤΡΑ ΜΠΡΟΣΤΑ» σας παρακαλεί να φέρετε στο επόμενο Δημοτικό Συμβούλιο το θέμα: «της δημιουργίας νέου Σταθμού Υπεραστικών Λεωφορείων  (ΣΥΛ) του ΚΤΕΛ Ν. Αχαΐας  στο διατηρητέο κτίριο των πρώην Μύλων Αγ. Γεωργίου στις οδούς Όθωνος Αμαλίας και Νόρμαν στην Πάτρα».

Το ΚΤΕΛ Ν. Αχαΐας πολλά χρόνια προσπαθεί να εγκαταστήσει νέο Σταθμό Υπεραστικών Λεωφορείων (ΣΥΛ) στους Μύλους Αγ. Γεωργίου. Και αυτό παρά το ότι έτσι καταπατείται ο Γενικός Πολεοδομικός Σχεδιασμός της Πόλης, και είναι σαφές ότι η λειτουργία του θα επιβαρύνει σε υπέρμετρο βαθμό κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικά  την ευρύτερη περιοχή.

Σημειωτέον  ότι ακριβώς δίπλα προβλέπεται να γίνει ο νέος μεγάλος επιβατικός σταθμός του ΟΣΕ  και είναι εύκολο να φανταστεί κανείς το μέγεθος των αρνητικών επιπτώσεων.

Το ΚΤΕΛ προκειμένου να αδειοδοτηθεί η εκεί εγκατάσταση του Σταθμού 3ης κατηγορίας, δηλαδή για  1.000.000 – 3.000.000 επιβάτες, υπέβαλε στην Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδος τον Νοέμβριο του 2005 σχετική αίτηση που δεν εγκρίθηκε, ενώ επιμένοντας, τον Οκτώβριο του 2007 συντάσσεται Μελέτη εκτίμησης κυκλοφοριακών επιπτώσεων  από τους Πολιτικούς Μηχανικούς – συγκοινωνιολόγους Ν. Μηλιώνη και Ανδριανή Γόγολα  η οποία ομοίως συνυποβάλλεται στην Περιφέρεια,  προκειμένου να γίνει πειστικό, και με δήθεν  «επιστημονικό» τρόπο, ότι οι επιπτώσεις στην πόλη δεν θα είναι και τόσο οδυνηρές!

Ο λόγος που το ΚΤΕΛ Αχαΐας επιθυμεί διακαώς  να γίνει εκεί ο σταθμός είναι  να ανταγωνίζεται με ευνοϊκούς  όρους τον σύγχρονο σιδηρόδρομο όπως στην σχετική μελέτη ομολογείται, και όχι η όποια καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατικού κοινού και της πόλης. Σημειωτέον ότι ο μεταφορικός τζίρος είναι της τάξεως των δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ.

Στην μελέτη αυτή αναφέρεται ότι στον υφιστάμενο σταθμό λεωφορείων πραγματοποιούνται ημερησίως περίπου 330 δρομολόγια (αφίξεις, αναχωρήσεις) ήτοι 120.500! ετησίως , με επιβάτες όπως ισχυρίζονται, της τάξεως των 2.500.000 που οι περισσότεροι κατευθύνονται ή έρχονται από Αθήνα .

Είναι άξιο απορίας γιατί στην Μελέτη δεν παρατίθεται ο ακριβής αριθμός των εισιτηρίων  που εκδίδονται από το ΚΤΕΛ Ν. Αχαΐας ετησίως, όπως είναι και άξιο απορίας το ότι η μέση πληρότητα των λεωφορείων υπολογίζεται σε 20! περίπου επιβάτες, ενώ η εμπειρία δείχνει πως η πληρότητα, τουλάχιστον προς τους κύριους προορισμούς (Αθήνα, Θεσσαλονίκη κλπ.), να είναι πολύ-πολύ μεγαλύτερη .

Έτσι επειδή είναι παράνομη η αδειοδότηση για σταθμό 3ης Κατηγορίας  σύμφωνα με το Π.Δ. 79/2004  για πολλούς λόγους, το ΚΤΕΛ αλλάζει «ρότα» και μεθόδευση και τον Μάϊο του 2008 ζητάει, (και εντός λίγων ημερών λαμβάνει)  από την Νομαρχία Αχαΐας (Διεύθυνση Μεταφορών και Επικοινωνιών) άδεια για Σταθμό 2ης Κατηγορίας (150.000 – 1.000.000 ετησίως)! , ενώ προχωρούν στην προώθηση των διαδικασιών αλλαγής των ειδικών όρων δόμησης του διατηρητέου κτιριακού συγκροτήματος των πρώην Μύλων Αγ. Γεωργίου προκειμένου να γίνει συμβατή η χρήση του για Σταθμό!

Επειδή οι  αρνητικές επιπτώσεις για την πόλη είναι μεγάλες, και τα συμφέροντα που «παίζονται» εκεί είναι ακόμα μεγαλύτερα, και επειδή οι αρμόδιοι  οφείλουν να γνωρίζουν ότι όχι μόνο είναι επιβαρυντική αλλά και παράνομη η εγκατάσταση εκεί  σταθμού  με επιβάτες πάνω από 1 εκατομμύριο ετησίως, όπως πραγματικά συμβαίνει, καλούμε τον Δήμο Πατρέων, το Δημοτικό συμβούλιο να πάρει θέση, την Νομαρχία Αχαΐας, την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, και την ίδια την Κυβέρνηση να αναλάβουν τις ευθύνες τους, να γνωστοποιήσουν στον Πατραϊκό λαό τις απόψεις τους, και να προβούν στις σχετικές ενέργειες ώστε να σταματήσουν οι σχετικές διαδικασίες  για δανειοδότηση και εγκατάσταση του νέου ΣΥΛ.

03/11/09                           

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*