Ο Ελληνικός λαός δικαιούται δημόσιες σύγχρονες δωρεάν συγκοινωνίες, σύγχρονους εθνικούς οδικούς άξονες χωρίς το χαράτσι των διοδίων

Διόδια με τιμές …αεροπορικού εισιτηρίου είναι αναγκασμένοι να πληρώνουν οι εργαζόμενοι για να διασχίσουν το εθνικό οδικό δίκτυο, ενώ χρόνο με το χρόνο τα χαράτσια αυτά διαρκώς θα αυξάνονται. Τα υπέρογκα διόδια είναι το αποτέλεσμα της πολιτικής παράδοσης στο μεγάλο κεφάλαιο και των οδικών αξόνων της χώρας που εφαρμόζεται από τις κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ με τις περιβόητες «συμβάσεις παραχώρησης» τύπου ΣΔΙΤ. Οι κυβερνήσεις αυτές ιεραρχούν, μελετούν, κατασκευάζουν και λειτουργούν τα δημόσια έργα, όχι με γνώμονα την εξυπηρέτηση της λαϊκής οικογένειας, αλλά με βασικό κριτήριο την κερδοφορία του μεγάλου κεφαλαίου. Έτσι, ενώ ο λαός χρηματοδοτεί τα έργα από τον κρατικό προϋπολογισμό, δηλαδή με την άγρια φορολογία που του επιβάλλουν, αναγκάζεται να τα χρυσοπληρώνει και για τη χρήση τους.

Η πολιτική σ’ αυτό το σημείο των δύο κομμάτων είναι ακριβώς η ίδια. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι τρεις πρώτες «συμβάσεις παραχώρησης» (Αεροδρόμιο Σπάτων, Γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου και Αττική Οδός) δημοπρατήθηκαν επί κυβέρνησης ΝΔ το 1992-93 και υπογράφηκαν από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Επίσης, οι πέντε «συμβάσεις παραχώρησης» για τους οδικούς άξονες (Ιόνια Οδός, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Αυτοκινητόδρομος Ανατολικής Πελοποννήσου, Αυτοκινητόδρομος Βόρειας Πελοποννήσου και Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας) ενώ δημοπρατήθηκαν το 2002 επί κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ, υπογράφηκαν από την κυβέρνηση της ΝΔ. Ολες οι συμβάσεις ψηφίστηκαν στη Βουλή και από τα δύο κόμματα, ενώ την τελευταία (Αυτοκινητόδρομος Βόρειας Πελοποννήσου) «πρόλαβε» να την ψηφίσει και ο ΛΑΟΣ.

Κατάργηση όλων των διοδίων Κινητοποίηση του ΚΚΕ για κατάργηση όλων των διοδίων. Τρεις ώρες σ’ όλη την Ελλάδα η διέλευση απ’ όλα τα διόδια, ήταν ελεύθερη. Δεν θα αργήσει η στιγμή που οι εθνικοί οδικοί άξονες θα ανήκουν στον λαό και όχι στο μεγάλο κεφάλαιο. Γίνεται σιγά – σιγά συνείδηση στους εργαζόμενους του χεριού και του πνεύματος, ότι πρέπει να τελειώνουν μ’ αυτούς που παρασιτούν πάνω τους και δεν τους αφήνουν να απολαύσουν αυτά που δικαιούνται.

Κινητοποίηση του ΚΚΕ για κατάργηση όλων των διοδίων. Τρεις ώρες σ’ όλη την Ελλάδα η διέλευση απ’ όλα τα διόδια, ήταν ελεύθερη. Δεν θα αργήσει η στιγμή που οι εθνικοί οδικοί άξονες θα ανήκουν στον λαό και όχι στο μεγάλο κεφάλαιο. Γίνεται σιγά – σιγά συνείδηση στους εργαζόμενους του χεριού και του πνεύματος, ότι πρέπει να τελειώνουν μ’ αυτούς που παρασιτούν πάνω τους και δεν τους αφήνουν να απολαύσουν αυτά που δικαιούνται.

Πρόκειται για συμβάσεις λαϊκής αφαίμαξης. Οι ιδιωτικοί κατασκευαστικοί όμιλοι δε συμμετέχουν με ίδια κεφάλαια στο συνολικό κατασκευαστικό κόστος, παρά μόνο με αστεία ποσοστά που κυμαίνονται μεταξύ 5% με 8% (στην πραγματικότητα με λιγότερα), ενώ αποκτούν το δικαίωμα να εκμεταλλεύονται τα έργα για 20 και 30 χρόνια. Το ελληνικό δημόσιο, δηλαδή ο λαός, πληρώνει με «ζεστό» χρήμα το 30% του κατασκευαστικού κόστους (ή και παραπάνω), ενώ παράλληλα: Στις πρώτες συμβάσεις που υπογράφηκαν επί ΠΑΣΟΚ εγγυήθηκε τα δάνεια που έλαβαν οι κατασκευαστές, αλλά και τα κέρδη τους. Στις δε συμβάσεις που υπογράφηκαν επί ΝΔ: Παρέδωσε προκαταβολικά (πριν αρχίσουν καν τα έργα) τις εισπράξεις από τα διόδια τμημάτων που κατασκευάστηκαν αποκλειστικά με χρήματα του ελληνικού λαού. Παραδίδει στους ομίλους οδικά τμήματα κόστους άνω του 1 δισ. ευρώ (όπως το πέταλο του Μαλιακού) που κι αυτά κατασκευάζονται αποκλειστικά με χρήματα του ελληνικού λαού, στα οποία μάλιστα, όταν ολοκληρωθούν, θα επιβληθούν διόδια υπέρ των ομίλων! Σε δύο συμβάσεις (Κεντρικής Ελλάδας και Ανατολικής Πελοποννήσου) το Δημόσιο εγγυάται και τα κέρδη, αν δεν υπάρξει η αναμενόμενη κίνηση!

Αποτέλεσμα των προκλητικών ληστρικών αυτών συμβάσεων είναι:

  • Να πληρώνουν οι κάτοικοι του Λεκανοπεδίου 2,7 ευρώ για κάθε διέλευση στην Αττική Οδό.
  • Να πληρώνουν οι οδηγοί ΙΧ 11,7 ευρώ για κάθε διέλευση από τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου.
  • Να πληρώνουν ήδη από πέρσι αυξημένα διόδια οι οδηγοί στο εθνικό οδικό δίκτυο κατά 35% έως και 180%!

Αξίζει να σημειώσουμε ότι όταν ολοκληρωθούν τα έργα στους πέντε οδικούς άξονες, μέχρι το τέλος του 2012, οι οδηγοί θα πληρώνουν χαράτσι διοδίων κοντά στα 8 λεπτά το χιλιόμετρο, από λιγότερο από 1 λεπτό που ήταν η τιμή του την άνοιξη του 2005, όταν επιβλήθηκε μια αύξηση κατά 43%, δηλαδή 800% αυξημένα! Μάλιστα, οι όμιλοι έχουν το δικαίωμα να αυξάνουν την τιμή των διοδίων κάθε χρόνο με βάση τον πληθωρισμό, αλλά και να στήνουν νέους σταθμούς διοδίων, όπως αυτούς που θέλει να στήσει ο όμιλος της Ιόνιας Οδού στον Άγιο Στέφανο, στη Βαρυμπόμπη, στη Μαλακάσα κ.α.

Σημειώνουμε ότι:

  • Πολύ σύντομα διόδια θα μπουν και στην Εγνατία Οδό, όπου στήνονται 13 σταθμοί, κι ας ολοκληρώνεται με λεφτά (6,5 δισ. ευρώ) που πλήρωσε αποκλειστικά ο ελληνικός λαός.
  • Άλλοι 6 τουλάχιστον σταθμοί διοδίων θα στηθούν και στις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, που θα κατασκευαστεί με «σύμβαση παραχώρησης».
  • Αρκετοί είναι αυτοί που εισηγούνται την εγκαθίδρυση διοδίων πόλης, δηλαδή να πληρώνει κανείς χαράτσι για να μπει με ΙΧ στο κέντρο της Αθήνας ή και άλλων μεγάλων πόλεων…

Κάντε το πρώτο σχόλιο

Υποβολή απάντησης

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται.


*